0 0.00 ₪

לא הוספת עדיין מוצרים לסל הקניות שלך

משלוחים חינם על כל הזמנה מעל 199 ש"ח לפיקאפ

לפני שיחרור

  • איך להתקבל ליחידות מיוחדות

    לקראת הגיוס לצה"ל לכל אחד ישנה גישה אישית משלו, יש אשר לא אכפת להם להיות סתם עוד חייל, אחרים רוצים קצת יותר. ישנם מלשבים שאינם מסתפקים בלהיות סתם חיילים ורוצים באמת להתברג ליחידות מיוחדות בצבא, יחידות בהן הם זוכים להזדמנות לתרום למדינה בצורה מיוחדת וגם להרוויח מכך הרבה מהבחינה האישית. אז אם גם אתם לא רוצים להסתפק בבינוניות, להלן קצת מידע לגבי איך להגיע ליחידות מיוחדות בצה"ל.

    הכל מתחיל בצו הראשון

    הצו הראשון הוא המפגש הראשון שלכם עם צה"ל, אך גם המפגש הראשון של צה"ל אתכם. המטרה של הצו הראשון היא ללמוד מהן היכולות שלכם, פיזיות, נפשיות ומנטליות על מנת לדעת איזה תפקיד הוא המתאים ביותר עבורכם. לצורך כך הצבא משתמש במבדקים שונים. במהלך המבדקים הצבא בודק את הקב"א שלכם ואת הפרופיל הרפואי. אלו הם מבדקים חשובים מאוד עבור הצבא, בעזרתם הוא ממיין את המועמדים ומחליט האם לזמן אותם למיונים ליחידות מיוחדות. חשוב להתכונן היטב לצו הראשון, להגיע ערניים ומרוכזים ולהשאיר רושם טוב על הצבא. זהו הבסיס לכל.

    לצורך קבלה לסיירות והיחידות המיוחדות של הצבא יש לעבור מיונים קפדניים ואחריהם הכשרה קשה וארוכה. אך התנאי הבסיסי שפותח לכם את הדלת לצורך המיונים או סיום הצו הראשון בנתוני קב"א של 52 ומעלה ופרופיל קרבי (82 או 97).

    היחידות המיוחדות של צה"ל

    בין היחידות המיוחדות והנחשבות של צה"ל ניתן להזכיר את סיירת מטכ"ל, יחידת החילוץ 669, שלדג, חובלים, צוללות ואחרות. בכל שנה הצבא עורך שני מועדים של מיון ליחידות אלו. התנאי הבסיסי הוא נתוני הצו הראשון כפי שהזכרנו קודם. מי שעבר את המיונים (יום שדה) יקבל הזמנה לגיבוש לאחת היחידות המיוחדות.

    לכל אחת מהיחידות המובחרות ישנו גיבוש משלה המעמיד את המלש"בים במבחנים שונים המדמים את מה שצפוי לכם בשירות הצבאי. הגיבוש נמשך מספר ימים וזה משתנה בהתאם ליחידה. גיבוש ליחידות מובחרות דורש מאמצים פיזיים, נפשיים ומנטליים גדולים וכך הצבא יכול להעריך את יכולתכם בצורה הטובה ביותר וגם אתם יכולים לטעום ממה שצפוי לכם במהלך השירות במידה ותתקבלו ליחידה.

    היחידות המיוחדות של צה"ל מבטיחות לחיילים חווית שירות עשירה ומספקת.

  • איך מתקבלים ל8200 ולחיל המודיעין

    חיל המודיעין, ובעיקר יחידה 8200 נחשבים לאטרקטיביים ביותר עבור רבים מהמועמדים לשירות ביטחוני ואלו המעוניינים להצטרף לחיל המודיעין. מדוע שירות במודיעין נחשב לאטרקטיבי? ובכן, מי שמשרת בחיל המודיעין צפוי לשירות צבאי מעניין ביותר אשר יכול להתבטא במגוון רחב של תפקידים. אך זה לא הכל, רבים מהתפקידים בחיל המודיעין נחשבים ליוקרתיים והם מעניקים לחיילים ידע וניסיון רב אשר יכול לעזור להם גם בהמשך דרכם בחייהם האזרחיים. מעבר לזאת ישנה גם תחושת סיפוק גדולה מקומה משמעותית ובעלת ערך למדינה.

    אז איך נכנסים למועדון היוקרתי של חיל המודיעין?

    יחידת 8200 של חיל המודיעין מאתרת מבין המועמדים לשירות ביטחוני את אלו אשר יכולים להתאים ליחידה. בדרך כלל עיקר תהליך האיתור מתבצע בקרב אלו אשר הוכיחו יכולות גבוהות במיוחד, אך אין להם פרופיל המתאים לשירות קרבי. אך אין זה אומר שבעלי פרופיל קרבי נפסלים מלשרת ביחידה.

    לאחר מכן היחידה מזמינה את המועמדים הפוטנציאליים לכנס בו הם מקבלים הסבר כללי על תהליך המיון ועל היחידה באופן כללי. במהלך הכינוס המועמדים עוברים סדרת מבחנים הבודקת דברים שונים כמו: ידע באנגלית, מתמטיקה, הבנת הנקרא, היגיון, זיכרון ועוד.

    אך המבחנים הם לא הכל. אלו אשר עברו את המבחנים יוזמנו לוועדת קבלה ולתחקיר ביטחוני. במהלך הראיון האישי המועמדים נדרשים לענות על שאלות אישיות רבות, קצת דומה לראיון עבודה בו שואלים אתכם על תחביבים, תכונות טובות ותכונות רעות, אך בצורה קצת יותר מעמיקה. בנוסף לשאלות האישיות תישאלו שאלות על מנת לבדוק את הידע והשליטה שלכם בנושאים אקטואליים. ביחידה ישנם תפקידים שונים ובמהלך הראיון, או בסופו, תדעו לאיזה תפקיד אתם מועמדים.

    כיצד להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל ליחידה?

    למרות שהיחידה מאתרת בעצמה את המועמדים, ישנם גברים שתוכלו לעשות על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם להשתלב ביחידה. כפי שהבנתם היחידה עורכת מבחנים, לכן עליכם להשקיע בלימודים בתקופת התיכון על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם לעבור בהצלחה את המבחנים. תחומים חשובים בלימודים אשר יכולים לקרב אתכם לחיל המודיעין הם לימודי מקצועות כמו מתמטיקה, אלקטרוניקה, פיזיקה או מדעי המחשב ברמה של 5 יחידות לימוד. אך מעל לכל, לימודי ערבית ברמה של 5 יחידות הם כמעט כמו כרטיס כניסה אוטומטי למיונים. שימו לב שישנן תכניות של בהן חיל המודיעין משתף פעולה עם בתי הספר ומעודדות לימוד ערבית ואפילו פרסית; השתתפות בתכניות אלו תסייע לכם מאוד.

     

  • מה זה קב"ן ואיך הוא משפיע על חיי החיילים

    שמו של הקב"ן מוכר לרבים בהקשר של שחרורים מצה"ל בפרופיל נפשי (פרופיל 21). אך האמת היא שלא בדיוק הקב"ן הוא זה שמשחרר מהצבא וזוהי גם לא מטרתו של הקב"ן. אז מהו בדיוק תפקידו של הקב"ן וכיצד הוא משפיע על חיי החיילים?

    קב"ן הוא הקוד הצה"לי (ר"ת) לקצין בריאות הנפש. זהו איש מקצוע, בהכשרתו פסיכולוג או עובד סוציאלי המופקד על הטיפול בצרכים הנפשיים של החיילים. הקב"ן הוא בעל הכשרה אזרחית בעבודה סוציאלית או פסיכולוגיה, ובנוסף הוא עבר הכשרה צבאית על מנת להעריך את מצבו הנפשי של החייל לפי הסטנדרטים הצה"ליים.

    קב"ן למלש“בים

    את הקב"ן אתם עשויים לפגוש בשתי הזדמנויות, במהלך המיונים לצה"ל או במהלך השירות הסדיר. בתהליכי המיון לצה"ל המועמדים לשירות ביטחוני עוברים ראיון אישי (לא עם קב"ן) על מנת לאבחן בעיות שונות אשר יכולות להשפיע על שירותים הצבאי. יתכן שלאחר הראיון יקבלו זימון לקב"ן במידה ויאובחנו בעיות מסוימות. אם קיבלתם זימון שכזה, אין זו סיבה לדאגה; בסופו של דבר הצבא רוצה להכיא אתכם ולעזור לכם להשתלב בשירות בצורה הטובה ביותר.

    קב"ן לחיילים בשירות סדיר

    חיילים בשירות סדיר עלולים למצוא את עצמם במצוקות שונות אשר נובעות מאופי השירות, מבעיות אישיות, המצב בבית והצירוף של הדברים יחדיו. אין זה מפתיע שרבים נזקקים לעזרה נפשית וגם אין זו בושה להיעזר בשירותי של קצין בריאות הנפש. בידיו הכלים להגיש סיוע נפשי, או להפנות לפסיכיאטר צבאי במידת הצורך, למרות שמרבית הפניות לקב"ן אינן מסתיימות בהפניה לפסיכיאטר.

    כיצד הקב"ן משפיע על חיי החיילים?

    הקב"ן הוא איש מקצוע אשר ביכולתו להעניק סיוע נפשי במצבי מצוקה והדבר בהחלט מקל על החיילים ומסייע להם. אך לקב"ן יכולה להיות גם השפעה על אופי השירות. זה יכול להתחיל מדברים קטנים, כמו הבנה של הבעיות ושיחות תיווך בין החייל לבין המפקדים על מנת למצוא פתרונות במסגרת היחידה אשר יקלו על החייל.

    כל מקרה נבחן לגופו ולא כל פנייה לקב"ן מסתיימת בשינוי שיבוץ או שחרור מצה"ל, אך לעתים הקב"ן מעורב בהליכים אלו. אך תתבלבלו, הקב"ן אינו מוסמך לשנות שיבוץ, אך הוא יכול לתת חוות דעת מקצועית למפקדים ולמקבלי ההחלטות. ברמת העיקרון המטרה היא לסייע לחיילים להתמודד עם הבעיות הנובעות משירותם הצבאי ולא לשנות שיבוץ. במקרים רבים הקב"ן מצליח לסייע לחיילים להתמודד ולהישאר ביחידה.

    ישנם מיתוסים בנוגע לקב"ן, כאילו פנייה לקב"ן תחסום אתכם מלהגיע לתפקידי קצונה ותפקידים מעניינים בצבא. זהו מיתוס שרחוק מהאמת – עצם הפגישה וניהול השיחה עם הקב"ן אינה משנה דבר מבחינת הצבא. מה שיכול להשפיע הוא התוצאות של אותה הפגישה עם הקב"ן. לא כל שיחה או סדרת שיחות שמטרתן עזרה נפשית מסתיימת בהורדת פרופיל הוא הטלת מגבלות המשפיעות על אופי השירות.

    לסיכום, הצבא מעמיד לרשות החיילים שירותי בריאות הנפש, מי שנזקק יכול לפנות אל המפקדים או רופא היחידה ולקבל את עזרתם. מצוקות וקשיים הם דבר טבעי ומומלץ לקבל עזרה ולא להתעלם מהבעיה אשר רק תחמיר ותגרום סבל מיותר לחייל.

  • כפכפי הוויאנס - הפריט שכל אדם חייב!

    לקראת הגיוס לצה“ל, צעירים רבים מגיעים אל החנויות המוכרות ציוד לחיילים ורוכשים ציוד אשר נועד לסייע ולהקל במהלך הטירונות ושירותם הצבאי. ישנם פריטים רבים אותם רוכשים בטרם הגיוס, אך ישנו פריט אחד שהוא פשוט חובה במהלך הטירונות והשירות הצבאי - אנו מדברים על כפכפים, לא סתם כפכפים אלא כפכפי הוויאנס. אז למה בעצם צריך אותם ולמה דווקא הוויאנס?

    כפכפי הוויאנס לבנים ולבנות הן פריט חובה עבור השירות הצבאי. את רוב זמנכם תבלו עם נעליים צבאיות אך בשעות הפנאי בוודאי שתרצו לחלוץ את הנעליים הצבאיות החונקות על מנת לתת לכפות הרגליים לנוח ולהתאוורר בנוחות. כפכפי הוויאנס הן הפתרון המושלם לאותן שעות הפנאי המעטות של הטירונות, הקורס והשירות בכלל.

    כפכפי הוויאנס עשויים מחומרים עמידים למים והן מתאימות מאוד לשימוש במקלחות הצבא. כולנו יודעים שהמקלחות הצבאיות הן לא המקלחת הפרטית שיש לכם בבית ורמת הניקיון בצבא היא לא רמת הניקיון שיש לכם בבית. לכן חשוב מאוד על מנת להגן על כפות רגליכם ממחלות שונות כמו פטריות וגורמי גירודים שונים, להיכנס למקלחת עם כפכפים. סנדלי הוויאנס הם הפתרון המושלם עבור המקלחת הצבאית.

    פתרון מושלם גם לאזרחות

    סנדלי הוויאנס הן פתרון מושלם עבור השירות הצבאי, אך אל תחשבו שאין להם שימוש גם מעבר לשירות הצבאי. מדובר בכפכפים מעוצבים המגיעים אלינו מברזיל והם להיט עולמי. נעלי הויאנס מגיעות במבחר דגמים צבעוניים המתאימים לבנים ולבנות. העיצוב הנפלא שלהן וההתאמה למזג האוויר הישראלי שהוא קייצי ברוב ימות השנה, הופכים אותם לכפכפים מושלמות גם כאשר אתם מחוץ לצבא. בסופי השבוע כאשר אתם רוצים לבלות עם החברים והמשפחה תוכלו להתהלך בנוחות עם כפכפי הוויאנס מעוצבים.

    נעלי הוויאנס הן אחד מאותם המוצרים המשלבים יחדיו פרקטיקה, נוחות ועיצוב. הן כבר מזמן הפכו ללהיט עולמי עם מכירות של מאות  מיליוני זוגות כפכפים בכל רחבי העולם. המשתמשים בהוויאנס  יכולים ליהנות מנעליים שימושיות ועמידות במים, נוחות ובעלות הדפסים צבעוניים אשר הופכות אותן לפריט אפנתי. לכפכפי הוויאנס ישנו ביקוש רב בקרב חיילים, ניתן לרכוש אותן אצלנו באתר ואנו אפילו מבצעים משלוחים לבסיסי צה“ל.

  • צבא ויהדות - מה היהדות אומרת על הצבא באמת?

    ישנו דיון שיש לו הרבה השלכות מבחינת חיי היום יום שלנו בצבא, וכשאנו באים לדון בשאלות האלו חשוב לדעת מה המקורות היהודיים שלנו אומרים בנושא:

    השאלות העולות בתחומי החיים בצבא מול דעת היהדות:

    1. מה דעת התורה על לחימה והגנה על הארץ? התורה אומרת שכל גבר בגילאי 25-50 צריך להיות חלק ממלחמת חובה - שהיא מלחמה בהגנת ארץ ישראל, התורה מחשיבה את הלוחם להגנת ארץ ישראל וכמובן עם ישראל בצורה יוצאת דופן.
    2. מי לפי התורה לא צריך ללחום במלחמות? לפי התורה כל הירא ורך הלבב צריך לחזור ולהיות מתומכי לחימה - כלומר כל מי שיודע שיש בו חטאים - ורש"י כותב שמי שיודע שדיבר בין הברכה של תפילין של יד לבין הנחת התפילין של ראש צריך לחזור למחנה ישראל ולא ללחום, כי במלחמה צריכים להיות נחושים וללא פחד ומורא מהאויב כלל.
    3. מה עושים כדי לעודד את המורל של החיילים לפי התורה? לפי התורה על הכהן הגדול להגיע למחנה הלוחמים ולדבר איתם דברי עידוד וחיזוק על כך שהשם הולך בתוך מחנה ישראל ועוזר לצבא היהודי להצליח במלחמה.
    4. האם חובה לפי התורה לחלץ חייל במקרה סכנה? כן, התורה אומרת שיש חובה להתאמץ בגופו ובממונו כלומר גם על ידי פגיעה בציוד וכן הלאה, על פי התורה עושים מה שאפשר כדי להציל נפש מישראל, כמובן אדם הנוהג לפי התורה צריך ללמוד איך ומתי.
    5. על מה חשוב להקפיד בצבא מבחינת התורה? בזמן השירות הצבאי חשוב לנהוג בכבוד לזולת, לכבד את הסובבים את החייל ועל החייל לשמור על הלכות לשון הרע וכל ההלכות הקשורות בין איש לאישה כבכל יום ואין שום היתר לשנות מכך.

    חשוב על כל חייל לשמור על גבולות ההלכה גם שכהוא נמצא בצבא. בהצלחה בשירות.

  • איך לארגן אירוע משתחררים בצורה מוצלחת

    כנס משתחררים הוא אירוע מיוחד במינו וחיילים משוחררים או כאלה העומדים לקראת שחרור ממתינים לו בכיליון עיניים. מדובר בחגיגה אמתית לקראת צאתם לפרק האזרחי של חייהם אך בנוסף כנס כזה בדרך כלל נותן להם מידע רב אודות האזרחות, הטבות או זכויות שמגיעות להם ואיך יהיה הכי נכון עבורך להתנהל מעתה ואילך בתחומים רבים מתחומי החיים – בחירת כיוון תעסוקה או לימודים, מציאת עבודה והבנה בנוגע לעתידם.

    ללא קשר לתפקיד שאותו מילאו במשך השירות הצבאי, רוב נושאי התוכן של החיילים או המשוחררים הטריים עסקו בציוד או באביזרים שונים שעליהם להצטייד בהם על מנת להקל על ההתנהלות היומיומית שלהם בעת השירות. אמנם הצבא מספק את רוב הציוד הדרוש לחיילים אך פה ושם נדרשות תוספות או שכדאי לרכוש מוצרים נלווים באופן אישי (גרביים חמות, אמצעי הגיינה אישית או אפילו פריטים צבאיים שנוח יותר שיהיו בבעלותו של החייל).

    מה קורה בכנס משתחררים?

    כאמור, חיילים משוחררים או כאלה העומדים לקראת שחרור מצפים לקבל מידע מסוים בכנס המשתחררים וחשוב מאד לספק עבורם את המידע הזה. הנה כמה רעיונות להרצאות או אנשי מקצוע שמומלץ להזמין לכנס משתחררים לספק מידע ולסייע בהבנת המצב החדש:

    • בנק – נציג של בנק יכול לתת פתרונות או רעיונות בנוגע לעיסוק נכון והתנהלות כספית נכונה לאחר השחרור ומרגע שהמשוחרר מוצא עבודה חדשה.
    • הטבות לחיילים משוחררים – כיום ישנם ארגונים ועמותות הקולטים אליהם את המשוחררים, מסייעים להם במציאת עבודה או בהרשמה ללימודים ופורסים עליהם חסות עד שאלה מתאקלמים באזרחות ומסתדרים בכוחות עצמם.
    • לימודים – המשוחררים עשויים למצוא את מקומם במסלול לימודים אקדמיים או בהכשרה מקצועית שתעניק להם מקצוע שיוכלו לעסוק בו. על מנת לבחור נכון עליהם להבין את ההשלכות וההשפעות של כל אחת מהאפשרויות וחשוב לקבל את המידע הזה מאיש מקצוע הבקיא בתחום.
    • עבודה מועדפת – נושא זה משתנה חדשות לבקרים וחשוב מאד לקבל פרטים מדויקים ונכונים ככל האפשר. משוחררים רבים פונים לעסוק בעבודה מועדפת ונהנים מהקלות בתשלומי מיסים או במענק גדול לאחר כמה חודשי עבודה. חשוב שנם יידעו אילו עבודות יכולות להיחשב כמועדפות.

    עם מה יוצאים המשתחררים מהכנס?

    כנס זה עשוי להיות גם שיווקי או פרסומי וכנסים אלה אכן משמשים לא מעט כקרקע עבור בתי עסק שמציעים שירותים או מוצרים עבור חיילים משוחררים, או כאמור כאלה העומדים בפני השחרור. זו הסיבה שבכל כנס מחולקות למשתתפים מזכרות במיתוג אישי על מנת שיזכרו את הכנס ואת המידע החשוב שקיבלו בו. המזכרת או המתנה שיקבלו גם תגרומנה להם להבין שחשבו עליהם ושעתידם חשוב מאד עבור מי שמארגן את הכנס ובוחר בקפידה את אנשי המקצוע שייתנו את המידע המהימן והעדכני ביותר.

    לאחר שמסתיים הכנס קל יותר למשוחררים הטריים להבין בדיוק את המעמד שלהם ואת אופן קבלת ההחלטות המומלץ להם. הכנס והמידע שיקבלו יעזרו להם לעשות סדר בראש ובמחשבות, להבין לאיזה כיוון יהיה להם הכי כדאי לפנות ולדעת איזה גוף או ארגון יול לסייע להם בכל שאלה או עניין שמתעורר אצלם.

    חשוב מאד לעקוב אחרי פרסומים ולוודא שערוצי השיווק של כנס המשתחררים אכן נכון ומגיע אל קהל היעד הרלוונטי. כנסים מאורגנים בדרך כלל מטעם הרשויות המקומיות או ארגונים שונים ואפילו מטעם חברות מסחריות המעוניינות לתת חסות ולהציע את השירותים או המוצרים שלהם המותאמים במיוחד עבור אוכלוסיית המשתחררים. כך נהנים המשתתפים גם מקבלת מידע חשוב וגם מקבלת מתנות ואמצעי קידום מכירות.

    מאמר בחסות אתר יאו - ציוד לחיילים ומטיילים.

  • מתנות שחרור

    מתנות שחרור נהוג לקנות למי שעומד להשתחרר מהצבא. במאמר הבא תקבלו מספר טיפים לצורך קניית המתנה המושלמת.
  • מענק שחרור - מהו?

    השחרור הולך ומתקרב ועמו החיים שאחרי הצבא. צה"ל נפרד מכם לשלום (עד שירות המילואים הקרוב) וכמתנת פרידה מעניק לכם סכום כספי לשימוש מידי. מענק שחרור שיקל עליכם בראשית הדרך האזרחית.
  • ציוד חורף לצבא - "קשה באימונים, אבל לפחות לא קר בקרב".

    ציוד צבאי לחורף? קראו את הכתבה שתעשה לכם סדר בארון עם כל התשובות לגבי פליזים, גרביים, חולצות תרמיות, מעילים, צעיפים ועוד. שיהיה חורף נעים!

9 פריט(ים)