התקשרו עכשיו 097791006
0 0.00 ₪

לא הוספת עדיין מוצרים לסל הקניות שלך

משלוחים חינם כל הזמנה מעל 79 ש"ח

איך לשמור על כושר לאורך השירות הצבאי

השירות הצבאי מציב בפני המתגייס אתגרים רבים. שמירה על כושר גופני ועל תזונה מאוזנת היא אחד האתגרים שאיתם יאלץ כל חייל להתמודד. כיצד, אם כן, תשמור על כושר גופני לאורך השירות הצבאי?

הכינותי מראש

במסגרת הטירונות והאימונים הגדודיים, החיילים עוברים סדרות כושר שמטרתן להכין אותך לתפקוד מקסימאלי במצבים קשים. אף על פי שרמת הקושי באימונים הדרגתית, על מנת למנוע פציעות ועומס יתר על השרירים ועל המפרקים כדאי להתחיל באימוני כושר לפחות חצי שנה לפני הגיוס. כך גופך יהיה ערוך ומוכן למשימה.

נפילת מתח

לאורך הטירונות ובאימון המתקדם לא תצטרך לדאוג בקשר לכושר שלך, מכיוון שסדרות אימוני הכושר המתוכננות לך יעשו זאת עבורך. הבעיה מתחילה כשהגדוד נכנס לפעילות שוטפת, כמו תעסוקה מבצעית. מעתה עליך לדאוג להישאר בכושר בכוחות עצמך. תכנן תכנית אימונים מפורטת ומצא חברים לאימון  עם חדרי כושר– יותר קל להתמיד כאשר יש עוד מישהו איתך. התאמן בחדר כושר, אם יש כזה בבסיס, ומצא דרכים שונות להפוך את האימון למעניין: בחר מוזיקת רקע חדשה, ערוך תחרות עם שותפיך לאימון, קנה ביגוד ספורט ואביזרים – כל מה שיעזור לך להישאר בעניין. התמדה היא אספקט מהותי בשמירה על הכושר.

תזונה

האוכל בצבא ידוע כנקודת תורפה הגורמת להשמנה ופוגעת בכושר הגופני. בניגוד לסטיגמה, המטבח הצבאי עובר שינוי רציני, והמגמה הכללית היא הקפדה על הגשת מזון בריא ומזין ופחות שומני, מטוגן ומזיק. לכן, ניתן בהחלט לאכול ארוחות בחדר האוכל מבלי לחשוש מהשמנה מיותרת. המוקש העיקרי שעדיין עומד בפני החייל והחיילת הוא הממתקים והשתייה הקלה בשק"ם. אין מה לעשות, חטיפים וקולה אינם מתכון לשמירה על בריאות, על גזרה חטובה ועל כושר מעולה. אל תתפתה לאכול ג'אנק פוד וממתקים או לשתות שתייה מוגזת ועמוסת סוכר. השתדל לשתות מספיק מים, לאכול דגנים מלאים ובארוחות הביניים לאכול פרי מתוק וטעים.

פקידים, אנשי תחזוקה ומה שביניהם

חיילים שאינם קרביים המשרתים בבסיסים קרובים לבית ויוצאים לביתם בכל ערב אינם נתקלים בבעיה גדולה מדי לשמור על כושר, כל זמן שיתרחקו ממזונות וממשקאות עתירי פחמימות ריקות ושומנים רוויים. אולם אלו שאינם יוצאים לביתם מוצאים את עצמם מבלים שעות רבות בשק"ם או בחדר, כאשר חטיף או ממתק מפיגים את השעמום שלהם. אם אתם משרתים בבסיס סגור ויש לכם זמן פנוי – נצלו אותו להליכה, לריצה או לאימון כושר. חשוב לאמץ הרגלי אכילה נכונים: אם אתם רעבים בין הארוחות אכלו פירות ואגוזים, ואם אתם צמאים – שתו מים.

לסיכום

שמירה על כושר בצבא דורשת משמעת עצמית חזקה, אך היא אינה משימה בלתי אפשרית. חשוב לאמץ הרגלי חיים נכונים, הכוללים פעילות פיזית אירובית ואנאירובית ותזונה נכונה עוד טרם הגיוס. כך, בצבא יהיה לכם פשוט יותר להקפיד ולשמור על ההרגלים הבריאים שרכשתם. במסגרת הטירונות והאימון המתקדם עוברים המתגייסים אימוני כושר, ומומלץ לכל אחד לנצל את ההזדמנות ולשמור על רמת הכושר שאליה הגיע בתום האימון המתקדם.

 


קטגוריות: שמירה על בריאות במהלך השירות, כושר צבאי → פוסט קודם פוסט הבא ←